Rehberlik Servisi
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Okulumuzda rehberlik ve psikolojik yardım hizmetleri sistemli ve önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda yürütülür. Rehberlik çalışmaları farklı sınıf düzeyleri, gelişim özellikleri ve öğrencilerin bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak sürdürülür. Çalışmalar yalnızca okul psikolojik danışmanlarıyla değil hem idari kadronun hem öğretmenlerin katılımıyla bir ekip çalışması şeklinde yürütülür.
Oryantasyon Çalışmaları
Eğitim yılının başında aramıza yeni katılan öğretmen, öğrenci ve velilerimize yönelik uyum çalışmaları yapılır. Bu kapsamda öğrencilerin okulun birimlerini, öğretmenleri, kuralları tanıması hedeflenir. Bu doğrultuda bilgilendirmeler, sunumlar ve görüşmeler yapılır.
Bireysel Görüşmeler
Farklı gelişim dönemlerinde öğrencilerin yaşadığı bilişsel, sosyal, duygusal ve akademik problemlere yönelik bireysel görüşmeler yapılır. Bunun yanı sıra öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına varmaları ve bunları geliştirmeleri de hedeflenerek görüşmeler sürdürülür. Bireysel görüşmelerde, öğrencilere uygulanan envanterler ve öğretmen görüşleri göz önünde bulundurulur.
Grup Rehberlik Çalışmaları
Belirlenmiş hedefler doğrultusunda ve öğrencilerin tespit edilen ihtiyaçlarına yönelik grup rehberlik çalışmaları yürütülür. Konu başlıklarımızdan bazıları:
Arkadaş İlişkileri
Teknoloji Bağımlılığı
Benlik Algısı
Akran Zorbalığı
Çalışma Alışkanlıkları
Başarıya İnanma
Sınav Kaygısı
Çatışma Çözme
Öfke Yönetimi
Grup Danışmanlığı Çalışmaları
Öğrencilerin tespit edilen ihtiyaçlarına yönelik grup danışmanlık çalışmaları birkaç oturumda yürütülür.
İletişim Becerileri /Aktif Dinleme
Öğrenme Stilleri, Meslek Seçme
Sınav Kaygısı ve Kaygıyla Baş Etme Yolları
Hedef Belirleme
Zamanı Etkin Kullanma / Verimli Çalışma
Başarılı Olma
Özgüven
Test-Envanter Çalışmaları
Değişik zamanlarda rehberlik çalışmalarını destekleyecek test / envanter çalışmaları yapılır. Sonuçlar teferruatlı bir şekilde analiz edilir. İhtiyaca yönelik bireysel görüşmeler, grup rehberlik çalışmaları, seminerler düzenlenir. Uygulanan bazı envanterler:
Problem Tarama Envanteri
Beier Cümle Tamamlama Testi
Sosyometri
Akademik Benlik Kavramı Ölçeği
Öğrenme Stilleri Envanteri
Başarısızlık Nedenleri
Sınav Kaygısı
Mesleki Yönelim Envanteri
Üniversite, Bölüm ve Meslek Tanıtım Çalışmaları
Öğrencilerimizin meslek seçimlerinde bilinçli bir şekilde karar vermelerini desteklemek amacıyla üniversite, meslek ve tanıtım çalışmaları yapılır. Bölüm seçimi yapacak öğrencilere bilgilendirici seminerler yapılır. Kampüs ortamlarını gözlemleyebilmeleri için üniversite gezileri düzenlenir. Farklı meslek gruplarından uzmanların davet edildiği ‘Kariyer Günleri’nde bölüm ve meslek tanıtımları yapılır. Bu sayede öğrenciler kendi ilgilerini belirleme ve bölümleri tanımaları fırsatı yakalar.
Öğrenci Seminerleri
Önceden belirlenmiş hedefler ve süreç içindeki ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak farklı konularda öğrenci seminerleri düzenlenir. Bunlardan bazıları:
Motivasyon
Başarı ve Zamanı İyi Kullanabilme
Şiddet / Zorbalık Nedenleri ve Çözüm Yolları
Sınav Kaygısı ve Çözüm Yolları
Ergenlik Dönemi
Değerler Eğitimi
Öfke ile Başa Çıkma
Stresle Başa Çıkma
İletişim ve İnsan İlişkileri
Verimli Çalışma
Sınav Sistemi ve Motivasyon
Öğrenme Stilleri
Veli Seminerleri
Veli görüşmeleri sırasında tespit edilen ihtiyaçlara binaen veli seminerleri düzenlenir. Bunlardan bazıları:
Okul Başarısı
Dikkat Eksikliği ve Öğrenme Güçlüğü
Davranış Sorunları ve Çözüm Yolları
Ailede Sorumluluk Bilinci ve Disiplin Anlayışı
Ergenler ile İletişim
Aile ve İletişim
Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite
Anne Baba tutumları
Uyum ve Davranış Problemleri
Sınav Kaygısı
Lise Eğitimi ve Özellikleri
Verimli Çalışmada Ailenin Rolü
TYT ve AYT Çalışmaları
Öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik sınav sistemi ile alakalı şu çalışmaları yapıyoruz:
• Verimli ders çalışma teknikleri
• Test çözme teknikleri
• Öğrenci motivasyonu artırma faaliyetleri
• Baraj altında kalan öğrencilere bire bir ders çalışma programları
• Derecelik öğrencilerimize yönelik bire bir taktikler
Çocuklarda Sorumluluk Gelişimi
Akademik Başarıyı Arttırmada Ailenin Rolü