ÜZDEP

Beylikdüzü Sultan Fatih Koleji olarak üstün zekalılar eğitimine devam etmekteyiz.

Programımızın amacı:

Öğrencilerimizin var olan potansiyel zekalarını ve yaratıcılıklarını geliştirmek, bu potansiyeli en üst düzeyde kullanabilmeyi öğretmek, geleceğin beyin gücünü yetiştirmektir.

Tespit aşaması:

Öğretmenler tarafından, üstün zekalı çocukların özelliklerini taşıdığı düşünülen öğrencilerden WISC_R  zeka testi sonuçları istenir. Test sonucu 130 ve üzerinde çıkan öğrencilerimiz “ÜZDEP Programımıza” dahil edilir.

 

ÜSTÜN ZEKÂNIN TANIMI

žÜstün zekalılar, geçerli ve güvenilir zekâ testlerinde sürekli olarak 130 ve daha yukarı zekâ  bölümü (ZB) sağlayan; kendi yaşıtlarından rastgele seçilmiş bir kümenin %98’inden üstün olanlara verilen addır.

žHer yüz çocuktan en az ikisinin üstün yeteneklere ve hünerlere sahip olduğu bilinmektedir.

Eflatun bu çocukların “Altın Çocuklar” diye adlandırılır.

Bu çocuklara erken tanının konulması, başlanılacak eğitimin seçilmesi açısından çok önemlidir.

ÜSTÜN ZEKÂLI ÇOCUKLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ

  • Esnek, sıra dışı, analitik ve farklı düşünme
  • Çabuk sıkılma, yapacak bir şeyler arama, boş duramama
  • Kompleks, karmaşık şeyleri tercih etme
  • Tartışmaktan zevk alma
  • Mükemmeliyetçilik
  • Bilinmeyene karşı ilgi duyma
  • Başkalarının ne dediğine aldırış etmeme
  • Tutku ile bağlandığı bir konuya her yerde gündeme getirme
  • Fizikötesi olayları düşünme
  • Meraklı olma, deneyimlere açık olma
  • Macera ve risk almaya isteklilik
  • Detaycılık
  • Rutin işlerden sıkılma
  • Bitmek bilmeyen sorular
  • Hızlı düşünme ve sonuca çabuk varma
  • Uykuya daha az gereksinim duyar.
  • Zihinleri daima aktiftir.
  • Hafızaları kuvvetlidir.
  • Geniş bir kelime hazineleri vardır, erken konuşmaya başlarlar.
  • Kendinden büyüklerle oynamayı ve konuşmayı sever.
  • Entelektüel konulara meraklıdır.
  • Hayvanlara karşı merhametlidir.
  • Bitmek bilmeyen bir fiziksel enerjiye sahiptir.
  • Espri, mizah yeteneği gelişmiştir.
  • Öğrenmeyi çok sever.
  • İlgi alanı olmayan şeyler onun cezbetmez.
  • Bir kitabı kendi beğenerek almışsa onu okur, zorla okutulan kitapları çok benimsemez.
  • Yalnız başına oyun oynamaktan hoşlanırlar.
  • Dürüst ve adil davranırlar.
  • Rekabeti çok severler.
  • Gözlem güçleri yüksektir.
  • Duygusal anlamda yüksek duyarlılığa sahiptir.

 

OKULUMUZDA ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERE YÖNELİK UYGULANAN DERSLER

ROBOTİK

Robot yapabilme,elektronik cihazlar  yapma,elektronik devre araçlarını tanıma becerilerini geliştirmek ve elektronik devrelerin nasıl çalıştığını öğretmek amacıyla verilen bir eğitimdir.

GO

Şans içermeyen eski bir ÇİN strateji oyunudur.19×19 yatay ve dikey çizgileri olan bir tahtada  siyah ve beyaz taşlarla oynanır.Her 2 oyuncu da diğerinden daha büyük bir alanı ele geçirmek ister.

Yapay zekanın insanı alt edemediği tek oyun GO’dur.

EĞLENCELİ BİLİM

Dünya’daki düzene şekil veren kanunları incelemek,doğa olaylarının altındaki gerçekliği keşfetmek için yapılan fizik,kimya ve biyoloji alt yapısını oluşturan deneyleri içeren bir derstir.

İLERİ İNGİLİZCE

Anadili İngilizce olan öğretmen  (Native Speaker ) önderliğinde kendini  İngilizce olarak ifade edebilme,günlük aktiviteler sırasında  dili etkin bir şekilde kullandırmayı  amaçlayan bir derstir.

Bu amaçla derslerde  aşağıdaki etkinliklere ağırlık verilmektedir.

  • Listening (Dinleme)
  • Reading (Okuma)
  • Writing (Yazma )
  • Speaking (Konuşma)
  • Pronunciation ( Telaffuz )
  • Dictation (Duyduklarını yazma)
  • Duyduklarına göre soru cevaplama

İLERİ RUSÇA

İkinci yabancı dil olarak öğrencilerimize anadili Rusça olan öğretmen (Native Speaker ) tarafından Rusça dersi verilmektedir. Rusça olarak kendini tanıtma, günlük diyaloglar kurma gibi etkinleri içeren bu ders sayesinde öğrencilerimiz farklı kültürlerin dillerini öğrenme  ve o kültürü tanıma olanağı elde ettiler.

AİLELERE ÖNERİLER

Çocuğa doğal davranılmalı, sürekli sen üstün zekâlısın deyip çocuğun egoları yükseltilmemelidir. Kendi yeteneklerinin farkında olması sağlanmalıdır.

Mükemmeliyetçiliğe götürecek davranışlardan kaçınılmalıdır. Çünkü mükemmeliyetçilik yanında yüksek kaygıyı da getirir.

Soru sorma cesareti kırılmamalı, sorduğu sorular ilgiyle dinlenip doğru şekilde cevap verilmelidir. Yanlış bilgi verilmemelidir.

Anlayışlı ve sabırlı olunmalıdır.

Çocuğun ilgi alanına göre kendini geliştirebilmesi için eldeki en yüksek imkânlar kullanılmalıdır.

Okulöncesi dönemde ona kitaplar okunup yorum yapması istenmelidir.

Çok fazla bilgisayar ve televizyon başında zaman geçirmesine fırsat verilmemelidir. Bu onları anti sosyalliğe itebilir.

Üstün Zekâlılar Enstitüsü gibi bu alanda uzman kişilerin bulunduğu yerlerden gerektiği yerlerde destek alınmalıdır.

Zekâlarını doğru kullanabilecekleri eğitim materyalleri ve oyuncaklar alınmalıdır.

Çocuğun küçük yaştan itibaren yaptığı tüm çalışmalar saklanmalıdır.